Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen2021-11-04T22:30:13+02:00
Wanneer zijn er rondleidingen?2021-11-04T23:11:32+02:00

We organiseren vaste rondleidingen het hele jaar door op zaterdag en zondag om 13u30. In juli en augustus dagelijks om 13u30. Tussen 15 december tot 1 februari zijn er geen vaste rondleidingen.

Hoe gebruik ik een promo-code?2021-11-03T00:00:08+02:00

Heb je een promocode ontvangen? Dan kan je deze gebruiken op de “winkelmand” pagina van onze ticketshop.

Moeten we op voorhand reserveren?2021-11-02T23:57:07+02:00

Het is sterk aangeraden om je tickets online te kopen in onze ticketshop. Lukt dit niet, dan kan je ook altijd telefonisch reserveren. Op die manier ben je altijd verzekerd van een plekje bij tijdens de vaste rondleidingen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden2021-11-07T14:05:01+02:00

In onze online ticketshop kan je betalen met Bankcontact, Paypal, Mastercard en Visa.
Opgelet, ter plekke kan je enkel cash betalen!

Hoe gebruik ik mijn ticket?2021-06-25T15:15:11+02:00

Onze tickets zijn op naam en voorzien van een uniek ticketnummer en QR-code. Je kan het ticket printen op papier, maar ook op je smartphone tonen aan onze gids. Deze zal de QR code scannen om het ticket te controleren.

Wanneer ontvang ik mijn ticket?2021-06-25T15:16:38+02:00

Direct na de bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Zodra de betaling door ons systeem verwerkt is wordt het ticket verzonden in een aparte mail. Dit kan enkele minuten in beslag nemen.

Ik heb geen ticket ontvangen, wat nu?2021-06-25T15:16:31+02:00

Heb je je spamfolder al gecheckt? Het is heel goed mogelijk dat onze verzonden mails als spam gemarkeerd worden. Vind je ook daar geen ticket, neem dan contact met ons op via mail.

Help ik ben mijn ticket vergeten of kwijt2020-07-22T22:49:40+02:00

Geen nood, je kan het ticket altijd op je smartphone tonen. Geen toegang tot je mails? Dan kijken we toch gewoon of je naam in de lijst staat.

Kan ik mijn ticket omboeken naar een andere datum?2020-07-22T22:20:41+02:00

Ja dit kan tot 24u voor de rondleiding. Je kan hiervoor contact met ons opnemen via mail. Vergeet je ticketnummer niet te vermelden!

Moeten we een zaklamp meebrengen?2021-11-04T23:04:32+02:00

Neen, je hebt geen zaklamp nodig. Het gehele traject is voorzien van een noodverlichting zodat je altijd kan zien waar je stapt. Op diverse plekken is er ook de nodige sfeerverlichting voorzien. Onze gidsen hebben wel altijd een zaklamp bij, maar dat is dan vooral om bijzonderheden aan te wijzen.

Is aangepaste kledij / schoeisel nodig?2021-11-04T23:04:47+02:00

Binnen is het constant 10°C dus een warme trui en /of jas is gewenst. Comfortabele wandelschoenen zijn ook altijd handig.

Is er GSM Bereik / Wifi?2019-12-16T19:16:48+02:00

Neen, ondergronds heb je geen gsm bereik.

Kunnen we ons lunchpakket opeten in de grotten?2021-11-04T23:17:11+02:00

Dit is enkel mogelijk voor scholen. Gelieve dit wel eerst aan te vragen bij uw reservering.

Waar kunnen de bussen parkeren?2021-11-04T23:16:59+02:00

Bussen kunnen parkeren op de grote parkeerplaats onder de brug van Kanne. Van daaruit is het 2 minuten wandelen naar de ingang. We raden buschauffeurs ten sterkste af om via de slingerberg te rijden.

Waar kunnen we parkeren?2021-10-22T20:23:20+02:00

Parkeren kan op de bezoekersparking onder de brug van Kanne.

Is er korting voor senioren, lerarenkaart etc?2021-11-04T23:14:42+02:00

Neen. Enkel kinderen onder 10 jaar, of studenten in schoolverband kunnen genieten van een voordelig tarief.

Mogen we fotograferen/filmen tijdens de rondleiding?2021-11-04T23:25:22+02:00

Foto’s en filmpjes maken voor privégebruik is toegestaan. Vergeet ons zeker niet te taggen op Instagram of Facebook!
Het is echter niet toegestaan om in “De Grotten van Kanne” te fotograferen of filmen voor professionele of commerciële doeleinden of (online) publicaties zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Zijn er toiletten aanwezig?2021-11-04T23:14:58+02:00

Ja, echter wij komen pas aan bij de toiletten na 20 minuten.

Mag de hond mee?2021-11-04T23:15:09+02:00

Ja, mits hij is aangelijnd en eventuele “ongelukjes” door het baasje worden opgeruimd.

Zijn de grotten rolstoel toegankelijk?2021-11-04T23:19:12+02:00

Ja, mits stevige begeleiding

Dienen wij te bellen om zeker te zijn dat de rondleiding voor individuelen doorgaat?2021-06-25T15:22:29+02:00

Neen, deze gaat altijd door, mocht dit uitzonderlijk niet het geval zijn dan wordt dit ruim van tevoren aangekondigd op onze website.

Mooie grote grotten. Vooral in ruimtelijk perspectief. En we hadden een zeer goede gids. Degelijke uitleg, zonder te veel gedetailleerd te gaan en met de nodige humor.
Ludo Vos,
Interessant bezoek. De gids is geweldig! Grappig, boeiend verteller, aangename meneer. Zeer de moeite waard.
Renee Houbeke,

Begeleide rondleiding in de mergelgrotten van Kanne. Zeer leerrijke ervaring. Vlotte vertelling, ook aangepast voor kleinere kinderen. Drankje was inbegrepen in de toegangsprijs – werd genuttigd aan het einde van de rondleiding doorheen de mergelgrotten.

Wim Geens
Partner van open munumenten

Contact & Locatie:

  • Avergat 14, 3770 Kanne (Riemst)

  • info@grottenvankannevzw.be

  • +32 471 73 74 68

Titel

Go to Top